În perioada 2022-2024, Inspectoratul Școlar Județean Iași a participat, alături de instituții din Italia, Grecia, Cipru, Germania și Belgia la implementarea proiectului Erasmus+ ”Boosting health LIteracy for School Students (BLISS)”. Având ca scop conștientizarea tinerilor cu privire la necesitatea alfabetizării digitale pentru informarea corectă în domeniul sănătății prin identificarea corectă a surselor de informare și aplicarea măsurilor de securitate în mediul online, proiectul a dezvoltat cadrul de competențe Digital Health@School, precum și o platformă bazată pe acesta, cu module de formare și resurse adresate profesorilor. De asemenea, școlile din țările partenere au fost implicate în derularea unei campanii de conștientizare pe rețelele de social media, cu implicarea directă a elevilor și profesorilor.

Rezultatele proiectului au fost prezentate în conferința internațională pe tema alfabetizării digitale în domeniul sănătății, organizată de partenerul belgian OBESSU (Organizing Bureau of European School Student Unions) la Bruxelles în perioada 16-19 iulie 2024, în cadrul căreia au avut loc, de asemenea, o prelegere pe tema Cartei Europene a Sănătății (Dr. Orkan Okan, Universitatea Tehnică din Munchen), discuții tip panel cu participarea experților Fatima Awil (Mental Health Europe), Marco Marsella (Digital, EU4Health and Health Systems Modernisation – SANTE.C) și Sara Roda (Standing Committee of European Doctors – CPME), precum și prezentarea campaniilor social media de conștientizare, prezentate de elevii și profesorii implicați.

Inspectoratul Școlar Județean Iași a fost reprezentat la eveniment de prof. dr. Luciana Antoci, Inspector Școlar General, și prof. Irina Prodan, inspector școlar pentru limbi moderne. Câștigătorii campaniei de conștientizare inițiate la nivel local prin intermediul proiectului BLISS, profesorii și elevii de la Liceul Teoretic „Ion Neculce” Târgu Frumos, au fost reprezentați la eveniment de prof. Paula Livia Vorniceanu și Cristina Maria Braharu, elevă în clasa a XI-a.

Evenimentul de încheiere a proiectului BLISS a prilejuit, totodată, organizarea unei ultime întâlniri tehnice pentru evaluarea rezultatelor acestui demers complex și inovator prin tema propusă. Prin activitățile sale, proiectul a atras atenția asupra faptului că identificarea corectă a surselor de informare din domeniul sănătății, evaluarea critică a datelor și aplicarea corectă a acestora reprezintă priorități educaționale ce devin tot mai proeminente în condițiile în care mediul online propagă, adeseori, informații false, cu potențial puternic dăunător asupra populației.

 

Detaliile proiectului pot fi consultate pe pagina de web https://www.blissproject.eu/