În perioada 16.05.2022 – 21.05.2022, un inspector școlar pentru management instituțional, 3 directori și 2 profesori din  județul Iași, respectiv, Școala Gimnazială „Colonel Constantin Langa” Miroslava, Școala Profesională Brăești, Școala Gimnazială Ciortești, Școala Gimnazială Nr. 1 Costești și Școala Gimnazială Strunga au participat, în Valencia, la cursul de formare Leadership and Management in Schools.

Dintre temele abordate amintim Stabilirea obiectivelor, Leadership, Coach vs mentor, Cunoașteți echipa!, Inteligența emoțională, Managementul conflictului, Strategii de lucru în grup, Tehnici de Brainstorming, Timp pentru management. Un subiect important al discuțiilor a fost despre barierele manageriale. În cadrul cursului, s-au exersat o serie de tehnici care să faciliteze cunoașterea în cadrul unei echipe de lucru, s-au experimentat aplicații care să permită o eficientă comunicare formală și nonformală, s-au utilizat teste pentru identificarea strategiilor de soluționare a conflictelor.

Alături de cadrele didactice din Iași, la curs au participat și manageri de școli din Grecia, Italia, Germania, Spania și Serbia.

Menționăm că în perioada 01.09.2021-30.11.2022, Inspectoratul Școlar Județean Iași coordonează proiectul Erasmus+ KA1-Educație școlară ”Consorțiu local pentru educație de calitate - 2021”. 

Proiectul are ca scop crearea unor echipe didactice care pot cataliza acțiuni și dinamiza colective, pot fi creatori de viitor, cu abordări moderne în toate etapele de viață ale activităților: planificare, implementare, comunicare.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt reconfigurarea proiectării didactice în școlile din consorțiu prin îmbunătățirea competențelor digitale și de predare asistată de tehnologie dezvoltarea competențelor de management și leadership a factorilor de decizie prin participarea la cursuri privind conducerea modernă a școlii, crearea unor medii de învățare incluzive și sustenabile în școlile din consorțiu prin dezvoltarea  mentalităților și comportamentului antreprenorial, reconfigurarea parteneriatului educațional între copii-familii-gradiniță-comunitate prin aplicarea de tehnici moderne în educația timpurie, precum și reducerea cazurilor de (cyber)bullying și mobbing în școlile cu incidență mare (între 10 si 20%).

Rezultate estimate ale proiectului sunt ameliorarea nevoilor identificate prin asumarea de către participanți a rolului de persoană resursă și agent de schimbare în scoală, respectiv I.S.J., crearea a 9 echipe de schimbare dotate cu competențele necesare pentru transferul practicilor inovatoare în instituțiile proprii precum și a altor școli din regiune. Totodată, se va reuși ca, prin activitățile propuse pentru directori și profesori, dublate de suportul inspectorilor responsabili (management/ teritorial), școlile din care provin beneficiarii să se racordeze la dimensiunea europeană, devenind de tip 3i: iNovativă, iNcluzivă, iNternaționalizată.

Prin programul de formare se urmărește conștientizarea importanței utilizării fondurilor programului Erasmus pe o bază durabilă, pe termen lung, îmbunătățirea Planului managerial al unităților școlare, realizarea unui kit administrativ ce conține instrumente de monitorizare, evaluare și analiză, dar și a unui kit de formare "Transformări " care va conține scenarii de formare, materiale primite la cursuri, filme de la lecții demonstrative, devenind suport pentru activitățile de tranfer și multiplicare a cunostințelor dobândite în stagii. Acesta va fi publicat pe site-ul I.S.J. I la secțiunea RED (Resurse Educaționale Deschise).