Activități de formare realizate de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Iași în cadrul Proiectului Erasmus+ „Coaching for Staff Professional Development in Education” (CoDe)

 

În perioada 25-27 aprilie, doi reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Iași au participat la activitatea de învățare transnațională care a fost găzduită de Universitatea Masarykova din Brno, Cehia, în cadrul proiectului Erasmus+ „Coaching for staff professional development in education” (CoDe).

Scopul proiectului, în care Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi este partener alături de instituţii cu profil educaţional din Letonia, Croaţia, Marea Britanie, Cehia şi Cipru, este de a identifica modele de bune practici şi de a exploata experienţa din domeniul coachingului ca instrument al dezvoltării profesionale, în special în mediul educaţional.

Pentru a-și atinge obiectivele, proiectul include studii şi vizite de lucru ce se vor concretiza într-o colecţie de resurse a tehnicilor de coaching destinate şcolilor pentru a susţine nu doar dezvoltarea profesională a angajaţilor, dar şi colaborarea, comunicarea eficientă, soluţionarea amiabilă a problemelor şi îmbunătăţirea competenţelor socio-emoţionale.

Contextul actual a impus ca unele dintre activități, inclusiv cea desfășurată la Iași, la începutul lunii aprilie, să se deruleze online.

Mobilitatea din Brno s-a realizat însă cu prezență fizică și programul activităților de învățare a inclus atât analize și dezbateri având ca temă diferențele dintre rolurile coachingului în educație și în mediul de afaceri, cât și vizite la companii (GRIT) cu experiență în organizarea planului de dezvoltare a angajaților prin intermediul coachingului sau la școli (Școala Husova, Brno) care sunt incluse în programe-pilot prin care urmăresc, în mod special, profesionalizarea cadrelor didactice.

Având o accentuată componentă practică, programul de formare a prezentat tehnici de diagnoză și intervenție prin choaching și a evidențiat că rezultatele obținute în cadrul școlilor de către elevi depind de coeziunea comunității educaționale și de starea de bine și pregătirea   profesorilor.