Atelier de lucru digital pentru profesorii de fizică din județul Iași

 

Centrul de Formare pentru Educație Digitală din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Iași a lansat, în data de 4 noiembrie 2021, atelierul de lucru „Utilizarea instrumentelor digitale la lecțiile de fizică”.

Proiectul a fost inițiat din dorința de a oferi elevilor un context favorabil de acces la metode de predare și evaluare digitale variate, care să confirme faptul că fizica nu este o disciplină inaccesibilă, așa cum ar putea fi considerată, ci o disciplină fascinantă, prezentă peste tot în jurul nostru, care oferă mari satisfacții și oportunități de dezvoltare atunci când este studiată, înțeleasă, aplicată și aprofundată.

Structura atelierului are următorul format: curs instruire online (format sincron cu durata de 3 ore), activitate practică (format asincron cu durata de 10 ore), prezentarea proiectelor – evaluare (format sincron cu durata de 2 ore).

Cursul de instruire online a avut ca formatori pe doamna profesor doctor Carmen Gabriela Bostan, cercetător în cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, și pe doamna profesor de fizică și informatică Laura Carmen Băjenaru de la Liceul Tehnologic Economic de Turism Iași.

Cei 58 de profesori participanți, alături de echipa proiectului, formată din prof. Irina Zamfirescu, inspector școlar pentru fizică, și prof. Emanuela Pădurariu, inspector școlar pentru informatică în cadrul I.S.J. Iași, au beneficiat de modele practice de implementare a instrumentelor digitale în activitatea didactică de predare - învățare - evaluare.

Instrumente pentru crearea de conținut digital precum Genially, Canva, Story Jumper, Microsoft Sway, WordWall, modalitatea de tranziție a claselor de la un an școlar la altul în Google Classroom, gestionarea temelor/sarcinilor de lucru în Google Classroom, evaluarea folosind instrumentele Quizizz, Liveworksheets, obținerea feedback-ului cu aplicația Mentimeter au fost subiectele prezentate, care au menținut atenția trează și interesul permanent pentru participanți, pe parcursul celor trei ore.

Proiectul va continua cu activitatea de consultare a resurselor educaționale demo, încărcate de echipa proiectului în clasa virtuală, de aplicare a noțiunilor cursului de formare prin realizarea proiectelor atribuite la finalul cursului, sub indrumarea formatorilor și a inspectorilor de specialitate, de prezentare, respectiv evaluare a proiectelor.