În perioada 04 - 08. 03. 2024, centrul de formare The Psychology and CBT Clinic Malta a organizat pentru profesorii din cinci țări cursuri specializate în managementul conflictelor, având ca obiectiv dobândirea de cunoștințe privind mecanismele de intervenție în cazul situațiilor de bullying. În sprijinul generării unor cunoștințe în măsură să poată fi aplicate în spațiul educațional, cursul de formare a urmărit dezvoltarea axei prioritare privind „Bullyingul” din cadrul proiectului ERASMUS+Project "Consorțiu local pentru educație de calitate 2023-1-RO01-KA121-SCH-000118189”, sub coordonarea Inspectoratului Școlar Județean Iași.

Din echipa proiectului au făcut parte trei profesori din județul Iași care au beneficiat, timp de cinci zile, de o pregătire teoretică solidă care să susțină mecanismele intervenționale specifice unor situații de bullying, atât de des regăsite în spațiul școlar.

Cadrele didactice din Școlile Gimnaziale Bosia, Drăgușeni și Voinești au vizat asimilarea integrată a conceptelor teoretice legate de conflictul școlar și modalitățile prin care elevii, aflați în situații de bullying, pot fi implicați în activități menite să le dezvolte inteligența emoțională. În actualitate, mediul educațional este afectat de situațiile conflictuale dintre elevi, urmare a bullyingului și a atitudinilor negative manifestate față de colegi, școală ori învățare.

            În sprijinul colectivului didactic, profesorii participanți ai proiectului vor propune activități aplicabile în sala de clasă, obiectivul fiind diminuarea bullyingului, a riscului de conflict școlar și creșterea gradului de motivație față de activitățile de învățare.

Mentalitatea unei societăți se reflectă prin valorile transmise fiecărui elev, astfel că soluționarea conflictelor și diminuarea bullyingului școlar trebuie să reprezinte adevăratele cerințe educaționale specifice unui mediu de învățare benefic în integrarea elevului într-o societate mereu evolutivă.