În acord cu Agenda Uniunii Europene și Green Pact, precum și cu Strategia națională privind educația pentru mediu și schimbări climatice, ce stabilesc acțiuni clare pentru creșterea gradului de educație și de conștientizare, în rândul copiilor și tinerilor, privind dezvoltarea sustenabilă și responsabilizarea față de mediu, Inspectoratul Școlar Județean Iași implementează alături de parteneri din Italia, Grecia, Letonia, Portugalia și Turcia proiectul Erasmus+ ”Digital Energy Efficiency Designers” - Good DEEDS (2020-1-IT01-KA226-VET-009143) cu scopul de a sensibiliza elevii în ceea ce privește reducerea consumului generat de tehnologii și servicii digitale atât în faza de producție, cât și în faza de utilizare a acestora.

În acest context, la începutul lunii iunie 2023, I.S.J. Iași a fost reprezentat de doi dintre inspectorii școlari pentru management instituțional la cea de-a cincea reuniune transnațională a proiectului, evenimentul fiind găzduit de VISC (Centrul Național pentru Educație din Letonia) – instituția parteneră din Riga.

Agenda reuniunii transnaționale a cuprins aspecte privind realizarea raportului final al proiectului, privind întâlnirea elevilor ce au propus resurse educaționale deschise și au câștigat competiția Good DEEDS Challenge, ce va avea loc în luna iulie 2023 la Nocera Umbra – Italia, precum și aspecte financiare și administrative privind diseminarea, monitorizarea și evaluarea activităților desfășurate de fiecare instituție parteneră.

La nivel local, profesorii și elevii din școlile implicate în proiect au dobândit cunoștințe teoretice studiind conținutul celor 3 module ale platformei de învățare:

Modulul 1: noțiuni legate de schimbările climatice și calcularea amprentei de carbon

Modulul 2: noțiuni legate de modul în care se realizează o resursă educațională deschisă (OER)

Modulul 3: noțiuni legate de modalitatea de calcul a amprentei digitale pentru firme/ stakeholderi

Aceste module au contribuit la construirea unui parcurs de formare pentru elevi în colaborare cu organizații publice și private locale, sensibile la responsabilitatea socială în problemele de mediu. Elevii au urmat un modul teoretic conturat de profesori prin materialele realizate ( nouă OER-uri de la Colegiul Național ,,Emil Racoviță” Iași, Colegiul Național Iași, Colegiul Național ,,Mihai Eminescu” Iași, Liceul Tehnologic Economic de Turism Iași, Liceul Tehnologic de Mecatronică și Automatizări Iași) și apoi îl vor aplica într-un context de învățare la locul de muncă. Acest lucru va duce la proiectarea de soluții de eficiență energetică pentru propriile școli sau pentru partenerii locali disponibili.