În perioada  03 - 07. 04. 2023, Centrul de Formare pentru profesori Teacher Academy din Valencia, Spania a găzduit sesiunile de formare a profesorilor implicați în derularea proiectului ”Preventing and Intervening in (Cyber)bullying” din cadrul proiectului Erasmus+ ”Consorțiu local pentru educație de calitate - 2022”- 2022-1-RO01-KA121-SCH-000056797, în care Inspectoratul Școlar Județean Iași este coordonator. Echipa de proiect a fost compusă din nouă profesori din județul Iași și a fost formată, timp de o săptămână, pe o temă de mare actualitate - Bullyingul în mediul școlar, fenomen tot mai răspândit atât în școlile din România, cât și la nivel mondial.

Participanții, cadre didactice din Școlile Gimnaziale Mircești, Scânteia, Crucea, Cârjoaia, Poiana Deleni, Domnița, Țibana, Scobinți și I.S.J. Iași și-au dezvoltat, pe durata cursului, competențe cu privire la reducerea tuturor formelor de intimidare și abuz la care copiii și adolescenții sunt deseori supuși, în diferite contexte școlare. Tematica abordată în cadrul cursului a fost variată, menită să sprijine cursanții în înțelegerea fenomenului, pentru ca, ulterior aceștia să contribuie, în comunitățile din care provin, la diminuarea bullying-ului și a impactului negativ pe care acesta îl are asupra evoluției tinerilor implicați direct sau indirect.

Parteneriatul real școală-familie-comunitate-elevi este esențial în diminuarea agresiunilor de orice fel, deopotrivă în identificarea timpurie a elevilor cu potențial violent cât și în valorificarea intereselor și aptitudinilor copiilor, prin diferite activitati școlare și extrașcolare pentru a preveni manifestari problematice, de tip bullying. Studiile arată că doar o mică parte dintre copiii sau tinerii care sunt hărțuiți sau hărțuiesc cer ajutor, astfel încât, recunoasterea unor prime semne de alarmă este un pas important în luarea măsurilor împotriva bullying-ului. Scăderea notelor, pierderea interesului pentru activitățile școlare sau lipsa dorinței de a merge la școală, pierderea bruscă a prietenilor sau izolarea socială, sentimentul de neputință sau de scădere a stimei de sine sunt semnale care nu trebuiesc ignorate de profesori sau familie.

Participanții la acest curs vor implementa, în școlile din care provin, măsuri de prevenție și diminuare a bullyng-ului și, de asemenea, vor sprijini alte cadre didactice pentru a acționa împreună în aceeași direcție.

Cursul a reunit participanți din România, Italia, Germania și Spania interesați de reducerea acestui fenomen atât de dăunător societății actuale.