Back

Valorile la care se raportează Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi, ca organizaţie preocupată să vină în întâmpinarea orizontului de așteptare și nevoilor reale ale grupurilor sale ţintă, sunt:

  • Adevărul – toată activitatea desfăşurată de către angajaţii Inspectoratului Şcolar Judeţean va urmări adevărul şi se va baza pe evidenţe şi fapte verificate.
  • Competenţa profesională – personalul Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi, angajat pe diferite poziţii, trebuie să dovedească prin CV şi prin activitatea desfăşurată cunoaşterea domeniului respectiv, deschiderea către învăţare şi perfecţionare continuă, asigurarea calităţii şi urmărirea excelenţei.
  • Demnitatea – personalul Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi va trata cu respect şi consideraţie toţi purtătorii de interese din educaţie: cadre didactice, elevi, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale.
  • Responsabilitatea – fiecare persoană din echipa Inspectoratului Şcolar Judeţean Iași trebuie să-şi asume responsabilitatea pentru succes şi eșec, pentru faptele, cuvintele şi atitudinile manifestate şi să accepte cu demnitate consecinţele.
  • Integritatea – în toate activităţile derulate, personalul Inspectoratului Şcolar Judeţean  Iași trebuie să dovedească cinste şi corectitudine şi să ofere exemple demne de urmat de cei din jur.
  • Îmbunătăţirea continuă a serviciilor oferite – Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi va urmări îmbunătăţirea continuă a serviciilor oferite prin:
  • evaluarea continuă a activităţii inspectorilor şi personalului Inspectoratului Şcolar Judeţean Iași pentru asigurarea profesionalismului, a calităţii şi a integrităţii;
  • consultarea tuturor actorilor implicaţi în procesul de educaţie (cadre didactice, elevi, părinţi, comunitatea locală) cu privire la toate demersurile care au în vedere creşterea calităţii serviciilor educaţionale;
  • comunicarea eficientă şi sistematică cu reprezentanţii cadrelor didactice, a elevilor, părinţilor şi comunităţilor locale în vederea obţinerii informaţiilor relevante ce au legătură cu serviciile educaţionale oferite de instituţiile şcolare;
  • realizarea de rapoarte şi informarea publicului cu privire la activitatea Inspectoratului Şcolar Judeţean Iași, a stării învăţământului în judeţul Iaşi;
  • realizarea de parteneriate şi colaborarea cu instituţii similare din ţară şi din Europa, cu instituţii nonguvernamentale, cu reprezentanţi ai autorităţilor naţionale, regionale şi locale;
  • compararea continuă a rezultatelor activităţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Iași cu rezultatele altor instituţii similare din ţară şi din Europa;
  • implicarea personalului Inspectoratului Şcolar Judeţean Iași în programe de formare continuă, în proiecte europene şi în cercetare.

Principiile care guvernează activitatea Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi pentru a conferi stabilitate și echilibru sistemului de educație şi pentru a asigura îndeplinirea rolului de interfaţă cu instituţiile deconcentrate şi comunitatea locală sunt:

Supremaţia legii şi a interesului public în faţa interesului personal. În acest sens, inspectorii şi personalul I.S.J. Iași au următoarele obligaţii: 

  • să considere interesul public mai presus decât interesul personal;
  • să respecte necondiţionat aplicarea legii în exercitarea tuturor activităţilor.

Obiectivitatea. Inspectorii trebuie să evalueze activitatea din şcoală cu obiectivitate fără să aibă legături sau influenţe din şcoală sau din afara acesteia. Observaţiile şi recomandările făcute trebuie să fie rezultatul unei argumentări riguroase bazate pe evidenţe la clasă, pe documente şi nu pe preferinţe, păreri sau experienţe personale. În acest sens, inspectorii au următoarele obligaţii:

  • să efectueze vizitele de evaluare şi asistenţele conform planului stabilit de către echipa de inspecţie, dovedind punctualitate, să facă o evaluare obiectivă a tuturor aspectelor relevante desfăşurate de către cadrul didactic în şcoală, să nu omită cu bună ştiinţă informaţii, constatări sau orice alt element legat de activitatea cadrului didactic;
  • să întocmească toate documentele aferente şi raportul de inspecţie în timp optim.

Competenţa profesională. Inspectorii şcolari trebuie:

  • să fie bine pregătiţi în ceea ce priveşte efectuarea unei inspecţii/să aibă o bună pregătire ştiinţifică, psihopedagogică şi metodică în specialitate;
  • să cunoască şi să aplice legislaţia în vigoare, aspectele metodologice specifice disciplinei, să folosească modalităţi de comunicare şi relaţionale cât mai eficiente.

Integritatea. Inspectorii trebuie să dovedească integritate în toată activitatea de inspecţie, să dovedească echilibru şi demnitate, să urmărească crearea unei atmosfere de lucru colegială şi să fie sensibili la specificul şi cultura fiecărei instituţii educaţionale. 

Respectul. Inspectorii trebuie să arate respect şi consideraţie faţă de cadrele didactice, elevi, părinţi şi tot personalul şcolii, cât şi faţă de reprezentantul comunităţii locale, să ia în considerare toate aspectele pe care aceştia le ridică.

Independenţa. Inspectorii trebuie să-şi deruleze activitatea de inspecţie independent de orice influenţă exterioară de natură politică, religioasă sau de apartenenţă la orice alt grup de interese. Este absolut interzisă acceptarea de: foloase materiale, cadouri, servicii sau orice alt tip de favoruri care pot afecta independenţa profesională. Este interzis inspectorilor să comercializeze, să recomande sau să influenţeze cadrele didactice şi elevii în vederea cumpărării manualelor şi cărţilor de specialitate sau a auxiliarelor curriculare.

Confidenţialitatea. Toate aspectele semnalate într-o instituţie de educaţie, la o anumită disciplină, trebuie comunicate persoanelor în cauză, conducerii şcolii şi consemnate în raportul final în mod obiectiv şi profesionist. Toate informaţiile cu privire la cadre didactice, elevi, instituţia şcolară sunt confidenţiale şi nu trebuie discutate în niciun alt cadru fără acceptul celor direct implicaţi.

Sari la conținut