Back

I. Asigurarea şi promovarea calităţii serviciilor educaţionale

  • Monitorizarea procesului de predare-învăţare în vederea alfabetizării științifice, a dezvoltării gândirii critice şi a centrării activităţilor pe elevi şi nevoile lor educaţionale
  • Elaborarea documentelor de proiectare și de gestionare a resurselor umane, conform structurii modulare a anului școlar
  • Asigurarea calității procesului didactic (predare – învăţare – evaluare) din perspectiva educaţiei pe tot parcursul vieţii, prin raportarea la noul context legislativ și la politicile educaţionale naționale şi europene
  • Monitorizarea implementării curriculumului la toate nivelurile şi disciplinele de învăţământ
  • Adaptarea ofertei educaţionale la specificul unităţilor de învăţământ şi la nevoile educaţionale ale elevilor/copiilor/ comunităţilor locale, prin promovarea Curriculum-ului la decizia şcolii/în dezvoltare locală
  • Dezvoltarea capacităţii unităţilor de învăţământ de monitorizare şi evaluare a calităţii serviciilor educaţionale oferite şi de planificare strategică (prin Comisia de Evaluare şi Asigurare a Calităţii, Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România, Registrul matricol unic, cadrul Naţional al Calificărilor etc.)
  • Dezvoltarea culturii digitale în procesul de predare – învăţare – evaluare, a leadership-ului şi managementului şcolii prin implementarea de sisteme informatice de suport.

II. Asigurarea accesului tuturor copiilor/elevilor la serviciile educaţionale

  • Asigurarea accesului tuturor copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară din judeţ la educaţie, inclusiv a celor din zonele izolate; eliminarea oricăror forme de discriminare şi segregare
  • Sprijinirea unităților de învățământ din medii socio-educaționale defavorizate în vederea diminuării decalajelor în învățare, a situaţiilor de părăsire timpurie a şcolii/abandonului şcolar şi a riscului de analfabetism ştiinţific/funcțional
  • Îndrumarea cadrelor didactice cu privire la utilizarea tehnologiei şi internetului în activitatea didactică
  • Identificarea și asigurarea de resurse în vederea realizării accesului la învățare pentru copiii și elevii din județul Iași
  • Asigurarea calităţii serviciilor de asistenţă psihopedagogică în vederea obţinerii progresului școlar pentru elevii din mediul rural și urban
  • Dezvoltarea învăţământului tehnic şi profesional, prin susţinerea parteneriatului între instituţiile şcolare şi mediul de afaceri, valorificarea oportunităţilor oferite de învăţământul dual
  • Promovarea şi eficientizarea serviciilor educaţionale pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale, pentru copiii care provin din medii educaţionale defavorizate și pentru copiii refugiați

III. Susţinerea şi promovarea performanţei în educaţie

  • Încurajarea şi susţinerea excelenţei în educaţie, a performanţelor elevilor cu aptitudini înalte, prin organizarea olimpiadelor, concursurilor şi valorizarea rezultatelor deosebite obţinute
  • Asigurarea condițiilor optime pentru oganizarea competițiilor școlare cu respectarea regulamentelor specifice
  • Dezvoltarea Centrului de Excelenţă ca instituţie cu personalitate juridică
  • Asigurarea condiţiilor optime pentru furnizarea serviciilor psihopedagogice în unităţile de învăţământ

.

IV. Dezvoltarea autonomiei unităţilor de învăţământ prin responsabilizarea tuturor factorilor educaţionali şi implicarea acestora în aspectele care ţin de viața şcolii

  • Sprijinirea unităţilor de învăţământ în vederea propunerii unor oferte educaţionale corelate cu specificul comunităţilor locale/regionale şi cu piaţa muncii, în general
  • Asigurarea consultanţei și sprijinirea managerilor unităţilor de învăţământ, în vederea dezvoltării instituţionale a şcolilor ca instituţii ale comunităţii
  • Aplicarea legislaţiei în vigoare din perspectiva unui management proactiv care valorifică specificul comunităţii, prin raportare la politicile educaţionale naţionale şi europene

V. Formarea şi dezvoltarea profesională continuă a personalului din învăţământ

  • Evaluarea, consilierea și monitorizarea cadrelor didactice pentru echilibrarea raportului dintre abordarea disciplinară şi cea integrată
  • Sprijinirea cadrelor didactice în procesul formării inițiale și continue
  • Dezvoltarea competențelor de evaluare a activităților didactice pentru profesorii metodiști
  • Creşterea calităţii procesului de formare continuă prin programe de formare și activităţile metodico-ştiinţifice desfăşurate la nivel local/judeţean/naţional
  • Implementarea de proiecte și programe educaționale în vederea abilitării curriculare a cadrelor didactice din pespectiva învățării online, a proiectării curriculare, a educației centrate pe elev şi a educaţiei pe tot parcursul vieţii
  • Consolidarea parteneriatului între învăţământul superior şi cel preuniversitar în formarea iniţială şi continuă pentru cariera didactică
  • Colaborarea S.J. – C.C.D. Iași şi susţinerea rolului C.C.D. în formarea continuă, ca principal furnizor/ofertant, în acord cu nevoile profesionale ale cadrelor didactice şi cu politicile educaţionale naţionale
  • Susţinerea cercetării ştiinţifice, didactico-pedagogice şi de specialitate, a colaborării cu mediul academic universitar, în scopul realizării de diagnoze, analize şi a elaborării unor strategii educaţionale specifice conceptului de şcoală prietenoasă.

VI. Promovarea educaţiei nonformale, oportunitate formativă complementară pentru elevi

  • Armonizarea intereselor legate de dezvoltarea personală a tinerilor cu cele ale comunităţii imediate, locale şi regionale şi cu provocările societăţii actuale
  • Crearea unor oportunităţi pentru educaţia complexă, permanentă, în spiritul competenţelor cheie, al dezvoltării antreprenoriatului/civismului, voluntariatului, multiculturalismului, într-o societate complexă, dinamică
  • Promovarea rolului formativ al Palatului Copiilor şi al cluburilor copiilor şi elevilor din judeţul Iaşi, a dialogului intercultural prin parteneriate cu N.G.- uri, cu alte instituții partenere, cu mediul cultural ieşean
  • Promovarea dialogului intercultural prin parteneriate cu instituţii relevante din mediul cultural şi economic ieşean
  • Dezvoltarea unor strategii educaţionale specifice în vederea diminuării situaţiilor de violență, bullying și cyberbullying apărute în unităţile de învăţământ

VII. Susţinerea educaţiei permanente şi a educaţiei adulţilor

  • Crearea de oportunităţi pentru dezvoltarea rolului de partener educativ al părinţilor
  • Formarea şi dezvoltarea atitudinii de responsabilizare socio-culturală pozitivă a tuturor actorilor educaţionali faţă de educaţia permanentă, personală şi profesională (implicarea comunităţii locale)
  • Accentuarea rolului activ al şcolii ca  centru de informare în  domeniul educaţiei şi de formare a adulţilor/partenerilor educaţionali

VIII. Compatibilizarea sistemului de învăţământ românesc cu cel european

  • Corelarea demersurilor S.J. Iași cu politicile M.E. în vederea compatibilizării învăţământului românesc, cu particularităţile sale, cu învățământul european
  • Crearea de oportunităţi pentru dezvoltarea şi implementarea proiectelor educaţionale la nivelul unităţilor şcolare
  • Susţinerea învăţământului particular şi a alternativelor educaţionale, în spiritul promovării diversităţii, competiţiei,  pentru individualizarea demersului educaţional
  • Iniţierea, dezvoltarea şi susţinerea proiectelor europene, în contextul modificărilor legislative apărute
  • Promovarea dimensiunii europene a educației, în contextul noului Regulament privind Programul Erasmus+ 2021-2027
  • Promovarea dezbaterilor ca instrument educațional, de dezvoltare a abilităților de gândire critică, argumentare și exprimare în public
  • Asigurarea, la nivelul unităţilor de învăţământ, a infrastructurii şi echipamentelor, inclusiv a sustenabilităţii, mentenanţei şi suportului TIC
Sari la conținut