Back

O școală cu impact asupra devenirii și împlinirii fiecărui copil concepe propria viziune educațională legată de aspecte precum studiul, comunicarea, predarea inspirată, selecția de conținuturi relevante, echilibrul între cunoștințe, aptitudini, principii și valori. Din această perspectivă, în fața noastră, a școlii ieșene, se află, și pe parcursul anului școlar 2024-2025, provocările unor demersuri orientate spre reușite școlare, spre integrarea tinerilor pe cea mai potrivită rută a formării, spre atingerea unor indicatori de performanță în contexte deseori dificile și inegale, dar și preocuparea de a forma profesori competenți și implicați creativ în procesul didactic și educațional.

Demersurile I.S.J. Iași vizează, cu prioritate, respectarea principiilor egalității de șanse, astfel încât fiecare instituție de învățământ din județul Iași să asigure trasee educaționale individualizate, să reprezinte școli în care se învață cu bucurie, se descoperă lumea, se conturează opțiuni de carieră și se modelează personalități.

În acest sens, instituția noastră demonstrează preocupare constantă pentru calitatea educației, pentru oportunitățile pe care școala le poate oferi, cu susținerea conceptului de educație permanentă ca soluție necesară pentru ca tinerii, dar și profesorii sau oamenii școlii să fie mereu pregătiți, informați, capabili de adaptare într-o lume dinamică, supusă unor modificări și reconfigurări continue.

O preocupare constantă a echipei I.S.J. Iași este aceea de a optimiza constant oferta educaţională a învățământului ieșean, de a susține evoluția și devenirea fiecărei școli, în raport cu standardele de calitate naţionale şi europene, ţinând cont de idealurile şi exigenţele elevilor, ale părinților, ale societății. Școala aparține comunității, de aceea opiniile, viziunea, interesul, aprecierile comunității sunt repere după care ne măsurăm eficiența, capacitatea de răspuns, posibilitatea de adaptare și reconfigurare a direcțiilor generale de acțiune.

Județul Iași este un județ cu accentuate diferențe în ceea ce privește dezvoltarea socio-economică între urban și rural, fapt care se reflectă în mod evident în calitatea educației pe care școlile o oferă, resursele umane și materiale de care dispun, participarea la cursuri a copiilor, rezultatele școlare ale elevilor și în ceea ce privește implicarea familiei în viața școlii.

În acord cu direcțiile de acțiune asumate de I.S.J. Iași la începutul anului școlar 2024-2025, echipa de conducere a instituției va avea în atenție următoarele priorități: aplicarea noutăților legislative din domeniul educației preuniversitare, organizarea și susținerea examenelor și concursurilor naționale, recuperarea decalajelor în învățare înregistrate de elevi, dezvoltarea competențelor de predare-învățare-evaluare ale profesorilor, asigurarea de resurse educaționale deschise pentru elevi și cadrele didactice, implementarea de proiecte strategice pentru susținerea elevilor din medii defavorizate sau cu nevoi educaționale speciale și generarea de contexte și de evenimente de recunoaștere a performanței școlare și profesionale.

O constantă a demersurilor manageriale ale I.S.J. Iași este reprezentată de preocuparea de a identifica resurse financiare pentru dezvoltarea bazei materiale a unităților de învățământ, dezvoltarea parteneriatului școală-familie-comunitate, de susținere și consiliere a unităților de învățământ printr-o semnificativă relaţionare cu mediul cultural, social şi economic al comunităţii.

Ne manifestăm în continuare deschiderea către colaborarea permanentă cu toți cei care, într-o formă sau alta, pot susține actul educațional, promovând valorile autentice, modelele de bună-practică identificate, astfel încât școala să își păstreze statutul de spațiu al formării, al pregătirii temeinice pentru provocările societății de astăzi, prin strategii didactice moderne, prin oferte educative de calitate, cu impact formativ asupra copiilor și tinerilor din unitățile de învățământ ieșene.

Sari la conținut