Reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean au participat la cursul de formare ”School Leadership through Educational Innovation, Project and Competence-Based Learning, and Entrepreneurship”
Ultima actualizare: 16 decembrie 2024 de isj-iasi-admin
În perioada 9-13.12.2024, inspectorii pentru biologie și pentru proiecte educaționale din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Iași au participat, în Padova, în cadrul proiectului Erasmus+ „Consorțiu local pentru educație de calitate”- 2023 (2023-1-RO01-KA121-SKH-000118189, flux 2- extindere 2023), la cursul de formare ”School Leadership through Educational Innovation, Project and Competence-Based Learning, and Entrepreneurship”.
Alături de alte două cadre didactice din Germania, sub îndrumarea formatorului Alessandro Gariano de la Enjoy Italy, participantele la curs au identificat aspecte-cheie legate de inovarea în educație, în contextul învățării de tip blended, flipped și cooperative. Au analizat împreună conceperea și dezvoltarea de inițiative fezabile pentru dezvoltarea școlară, învățarea bazată pe proiecte și competențe, inclusiv antreprenoriat. Activitățile au avut la bază documente de strategie internațională: DigComp, EntreComp, SELFIE, Direcțiile pentru dezvoltare durabilă – UNESCO. Acestea au fost completate cu sesiuni practice despre instrumente moderne și utile în predare, învățare și evaluare, precum platformele Nearpod, Edpuzzle, Playposit, ScreenPal etc.
O atenție special a fost acordată activităților nonformale care sunt complementare educației formale și contribuie semnificativ la dezvoltarea unei persoane în multiple domenii, printre activitățile analizate fiind: Youth Parliament Debating, Eco-Media, Participatory budgeting, Education for Climate, Eco-School, City Bingo.
Componenta culturală a oferit o perspectivă complexă asupra conceptului de leadership, explorându-l prin două dimensiuni distincte: viziunea instituțională a universității din Padova și contribuția individuală remarcabilă a lui Giotto. Pe de o parte, universitatea reprezintă un simbol al leadership-ului colectiv și al progresului educațional, promovând valori precum inovația, colaborarea și excelența, fiind înființată în anul 1222 de un grup de profesori și studenți care au plecat de la Universitatea din Bologna, nemulțumiți de restricțiile impuse de autoritățile locale și de lipsa de libertate academică. Pe de altă parte, Giotto a exemplificat leadership-ul artistic și transformator, prin capacitatea sa de a revoluționa estetica vremii și de a influența generațiile viitoare – dovada fiind Capela Scrovegni (1305), capodoperă din patrimoniul UNESCO. Această dualitate subliniază importanța complementară a leadership-ului de grup și a celui individual în conturarea unui impact durabil asupra culturii și societății.
Așa cum rezultă din Certificatele Europass, beneficiarii formării și-au dezvoltat abilitățile de colaborare, comunicare, gândire critică, rezolvare de probleme și reflecție, cursul reprezentând un echilibru perfect între teorie și practică.
Formarea va fi urmată în plan local de multe ore de aprofundare individuală, de transfer către comunitatea educațională prin pilotarea directă la clasă și apoi elaborarea fișei individuale din cadrul kit-ului de formare “Transformări – Ediția 2023”. Acesta va fi constituit prin contribuția fiecăruia dintre cei 38 de beneficiari ai acreditării 2023, va fi publicat pe site-ul ISJ la secțiunea RED (Resurse Educaționale Deschise) și va conține scenarii de formare, materiale primite la cursuri, filme de la lecții demonstrative – fiind suport pentru activitățile de transfer și multiplicare a cunoștințelor dobândite în stagiile de formare.