CONFERINȚA DE LANSARE A PROIECTULUI „INTERCONECTAȚI PENTRU VIITORUL TĂU

 

Astăzi, 10 februarie 2022, a avut loc activitatea de lansare a proiectului INTERCONECTAȚI PENTRU VIITORUL TĂU, inițiat de Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Iași și Consiliul Județean Iași.

Proiectul are ca obiectiv sprijinirea accesului la educație a elevilor cu aptitudini înalte la limba română și matematică, care provin din mediul rural și medii familiale dezavantajate.

Într-o prima etapă a proiectului au fost selectați, de către unitățile școlare din mediul rural, elevi de clasa a IV-a, cu rezultate foarte bune la învățătură, dar care provin dintr-un mediu social – vulnerabil, pentru a beneficia de programul de pregătire la limba română și matematică pe care îl va derula Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași.

Conferința de astăzi, desfășurată online, a reunit partenerii proiectului, dar și beneficiarii acestuia: elevi de clasa a IV-a și directori ai școlilor din mediul rural din care aceștia provin.

Momentul de deschidere a evenimentului s-a bucurat de prezența doamnei prof. Luciana Antoci, Inspector Școlar General al I. S.J. Iași, și a domnului Costel Alexe, președinte al Consiliului Județean Iași. Obiectivele, etapele și activitățile proiectului au fost prezentate de echipa de directori ai Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași, prof. dr. Adina Romanescu și prof. Mihaela Acălfoaie.

Dezvoltarea competențelor de limba română și matematică a elevilor participanți se va obține printr-un program de pregătire, care se va desfășura în perioada februarie - mai 2022, coordonat de prof. Daniela Zaharia, pentru limba română, și de prof. Alexandru Gabriel Mîrșanu, pentru matematică. Totodată, în perioada martie - aprilie, elevii vor participa la activitățile din cadrul Centrului de pregătire LIIS STEM JUNIOR.

Instituțiile partenere își propun să susțină elevii beneficiari ai proiectului pe parcursul traseului educațional, atât prin burse, cât și prin identificarea programelor de pregătire academică și de dezvoltare personală care să contribuie la formarea, dar și la valorificarea aptitudinilor și competențelor acestora.