Tipărire

În perioada 01.05.2022 - 05.05.2022, a avut loc cea de-a treia mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ KA1-Educație școlară „Consorțiu local pentru educație de calitate – 2021”, coordonat de Inspectoratul Școlar Județean Iași, având scopul creării unor echipe didactice care pot cataliza acțiuni și dinamiza colective, pot fi creatori de viitor, cu abordări moderne în toate etapele de viață ale activităților: planificare, implementare, comunicare.

În cadrul cursului de  formare Reggio Emilia – abordarea educațională pentru preșcolari au participat 5 cadre didactice de la Școala Profesională Mogoșești, Școala Gimnazială ,,Colonel Constantin Langa” Miroslava, Școala Gimnazială Ciortești, Școala Profesională Brăești, având ca obiectiv specific reconfigurarea parteneriatului educațional între copii-familii-gradiniță-comunitate prin aplicarea de tehnici moderne în educația timpurie identificate în context european. Activitățile de formare și perfecționare s-au desfășurat în Spinea-Veneția, Italia și a fost organizat de Blue Core International Training Academy.

 În decursul celor cinci zile intensive profesorii cursanți au reușit să identifice, să exploreze,  să aprofundeze , să aplice tehnici și metode de abordare educațională Reggio Emilia asimilând informații, noțiuni și concepte noi prin activități interactive interesante și atractive. Au fost simulate momente din cadrul lecțiilor cu preșcolarii prin care aceștia descoperă mediul înconjurător acționând direct cu elementele din natură, explorând, manifestându-și permanent curiozitatea.

Asumându-și rolul de persoană resursă cei cinci participanți ai cursului de formare din această etapă a proiectului Erasmus+ KA1- Educație școlară „Consorțiu local pentru educație de calitate – 2021” vor reuși să implemennteze  și să transmită profesorilor din propriile școli tehnicile și modul specific de abordare Reggio Emilia – abordarea educațională pentru preșcolari prin diseminarea conceptelor și a practicilor însușite, precum și prin aplicarea acestora, prin implicarea directă în actul de învățare.